Děkujeme za pochopení.
M64a54r41e29k 86Š96t18ě87t58k36a
Jak jste na to přišel, že na trhu práce chybí technicky vzdělaní lidé a ten, kdo vystuduje techniku a má navíc nějakou tu praxi v oboru, má zajištěnou práci?
Zkuste si někdy jen tak otevřít inzeráty (třeba v Karlovarském kraji) pro strojní a elektrotechnické profese (SŠ a výše), příp. obeslat pár velkých firem a poznáte realitu, která toho nemá s tím, co se pořád dokola píše moc společného...
J95i72ř85í 88Š19t10á62g26l
To není můj poznatek. Píši o letitých informacích zjednodušeně sumarizovaných do hesla "Podpora technického vzdělávání", které jsou nám výchovným poradcům na základních školách, ale nejenom nám, předestírány.
M72i73c17h89a41l 19S53e13d56m81í72k
U podpory vzdělávání je důležité, kde je nedostatek absolventů. Dnes to jsou technické obory a zdravotnictví.
J84i13ř30í 91Š28t16á47g19l
Z krátkodobého hlediska ano. Ze střednědobého a delšího již nestačí aktuální údaje, ale je potřeba mít jisté vize, kam vzdělávání směrovat. Zda dnešní 13 leté děti, budou za deset či patnáct let v profesích, které jim dnes představujeme jako rozhodně žádoucí, opravdu tak žádaní, nebo je zde riziko, že právě tyto obory nahradí robotické systémy.
J75o91s32e57f 37Š11o60l53t10e88s
Já, ač spíše technicky založený člověk, s vámi souhlasím. Ty výsledky jsou naprosto logické. A ono nejde ani tak o to, že svět zesložiťuje a že mu lidé přestávají rozumět. Jde hlavně o to, že to technické myšlení do budoucna pravděpodobně vůbec nebude potřeba, protože technologie a technika se dostanou na úroveň magie, respektive technika bude tak složitá, že bude pro běžného člověka od magie nerozpoznatelná. Vývoj technologií poženou dále samy technologie, umělé inteligence. Člověk pravděpodobně zanedlouho dosáhne technologické singularity, ostatně všechny známky tomu napovídají již dnes, s inovacemi se extrémně trhají pytle a některé z inovací jsou již prakticky magií. A v tu chvíli bude dávat smysl jenom to, jak se člověk dokáže přizpůsobit, jak dokáže manipulovat se symboly (kreativita) a co si dovede představit. To jediné budou hranice možného.
R17a98d86k78a 53K41i51e76l74b23e32r74g82e50r35o25v72á
Zajímavý a dobrý článek.Skutečně nevíme, co bude hrát prim. Já osobně dneska po tolika dotacích a tolika letech vidím v podpoře technického vzdělávání hlavně byznys, královský byznys pro všechny zúčastněné proti žákovi. Byznys, který skutečně nevyvedl žáky z toho nejzákladnějšího problému...mít třeba k matematice a fyzice vztah a ne mít strach. Dokonce mi připadá výnosné i pro učitele sázet pětky a stále hlásat, jak je to obor těžký a jak se musí přitvrdit. Další dotace rozhodnuty. Další posílení hodin. Láska k technickým předmětem stran dětí se stále nekoná...trochu divné, že? Extra smutek z té marné práce u žádného matikáre nevidím. Nadto ...krátí se předměty historie, do pozadí se zasouvají předmety jiné. Přitom... Důležité je svým způsobem všechno a především mezioborovost a skutečné zaměření na kreativitu a nalézání nových řešení. Nápaditost a dovednost si umět poradit...jít na to jinak a spojit vědomosti z mnoha oborů. To je budoucnost. Škoda že matika na školách poměrne často očekává jedno jediné řešení.
R32a74d80k66a 81K70i89e85l33b49e25r78g88e79r64o53v23á
Ještě jen dodám karmu a palec. Protože, jak píšete, opravdu svět zesložitel. Natolik, že jsou pozadu nejen učitelé, ale už i odborníci. A už vůbec nemá cenu nějaké biflováni věcí, které jsou jen pro účely zkoušení dítěte, ale nemají moc opory v životě jako uplatnitelný poznatek.
- Počet článků 60
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 837x
Více informací na webu ekosad.cz