Diskuse

Pýcha

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ES

Říká se, že všechny problémy pramení z pýchy.V:-)R^R^R^

0 0
možnosti
PC

... a pýcha, podobně jako jiné druhy nízkých vibrací, pramení z nevědomosti. Překonání nevědomosti vede pak k Poznání a otevírá cestu k lásce a pokoře.

2 0
možnosti
PK

Velmi zajímavé téma, nutící k zamyšlení a sebereflexi. Na intru lze dohledat i blog pana Pražáka na podobné téma.

Osobně si myslím, že jsem byl pyšný a hrdý jen na své blízké okolí rodiče, děti, vnoučata, kamarádi, ale u sebe jsem spíše nacházel nedostatky a slabiny, no i to ovšem lze brát pozitivně bo mě to donutilo vystudovat kvalitní školy a byl to i dobrý hnací motor pro následný život a to jak v byznysu, tak v privátním životě. No i když třeba jsem byl pyšný, že jsem si zahrál předzápas Slavie -Jablonec atd.atd...ale to jsem byl ještě hodně malý...:-)

Našel jsem si k tomu jeden citát abych se lépe orientoval , vysvětlení od klasika „„Je rozdíl mezi pýchou a hrdostí, ač se obě tato slova často užívají... Hrdý člověk nemusí být ještě pyšný. Hrdost se týká spíš toho, co si sami o sobě myslíme, pýcha toho, co si přejeme, aby si o nás mysleli druzí.“ (Jane Austen, kniha Pýcha a předsudek).R^

1 0
možnosti
PK

oprava...kamarád(i)y...:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Majitel malé ekofarmy, učitel, občan, také poutník životem, který si uvědomuje, že není podstatné co máme, ale co dobrého pro sebe a pro druhé uděláme. Přičemž dobro pro mě není tak relativní, jak se může v našem světě někdy zdát - kdy všichni děláme věci jen s dobrými záměry - a přitom ti druzí to tak často nevidí. Studoval jsem na VPA KG, FTVS UK, FF UK, TU Liberec, byl jsem Živnostníkem roku, Makro dobrým podnikatelem, získal ocenění od Business Leaders Forum, ale také jsem byl bezdomovcem, člověkem označeným za domácího násilníka. Těžko mě někdo označí za člověka nudy, člověka bez tváře a páteře. Prostě se s těmi nejlepšími záměry snažím konat pro sobe i druhé věci dobré, nerelativní: šířit vědomí a svědomí. Meditací, psaním, konáním. 

Více informací na webu ekosad.cz

Seznam rubrik