Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak jste na to přišel, že na trhu práce chybí technicky vzdělaní lidé a ten, kdo vystuduje techniku a má navíc nějakou tu praxi v oboru, má zajištěnou práci?

Zkuste si někdy jen tak otevřít inzeráty (třeba v Karlovarském kraji) pro strojní a elektrotechnické profese (SŠ a výše), příp. obeslat pár velkých firem a poznáte realitu, která toho nemá s tím, co se pořád dokola píše moc společného...

0 0
možnosti
Foto

To není můj poznatek. Píši o letitých informacích zjednodušeně sumarizovaných do hesla "Podpora technického vzdělávání", které jsou nám výchovným poradcům na základních školách, ale nejenom nám, předestírány.

0 0
možnosti

U podpory vzdělávání je důležité, kde je nedostatek absolventů. Dnes to jsou technické obory a zdravotnictví.

0 0
možnosti
Foto

Z krátkodobého hlediska ano. Ze střednědobého a delšího již nestačí aktuální údaje, ale je potřeba mít jisté vize, kam vzdělávání směrovat. Zda dnešní 13 leté děti, budou za deset či patnáct let v profesích, které jim dnes představujeme jako rozhodně žádoucí, opravdu tak žádaní, nebo je zde riziko, že právě tyto obory nahradí robotické systémy.

0 0
možnosti

Já, ač spíše technicky založený člověk, s vámi souhlasím. Ty výsledky jsou naprosto logické. A ono nejde ani tak o to, že svět zesložiťuje a že mu lidé přestávají rozumět. Jde hlavně o to, že to technické myšlení do budoucna pravděpodobně vůbec nebude potřeba, protože technologie a technika se dostanou na úroveň magie, respektive technika bude tak složitá, že bude pro běžného člověka od magie nerozpoznatelná. Vývoj technologií poženou dále samy technologie, umělé inteligence. Člověk pravděpodobně zanedlouho dosáhne technologické singularity, ostatně všechny známky tomu napovídají již dnes, s inovacemi se extrémně trhají pytle a některé z inovací jsou již prakticky magií. A v tu chvíli bude dávat smysl jenom to, jak se člověk dokáže přizpůsobit, jak dokáže manipulovat se symboly (kreativita) a co si dovede představit. To jediné budou hranice možného.

1 0
možnosti
Foto

Zajímavý a dobrý článek.R^Skutečně nevíme, co bude hrát prim. Já osobně dneska po tolika dotacích a tolika letech vidím v podpoře technického vzdělávání hlavně byznys, královský byznys pro všechny zúčastněné proti žákovi. Byznys, který skutečně nevyvedl žáky z toho nejzákladnějšího problému...mít třeba k matematice a fyzice vztah a ne mít strach. Dokonce mi připadá výnosné i pro učitele sázet pětky a stále hlásat, jak je to obor těžký a jak se musí přitvrdit. Další dotace rozhodnuty. Další posílení hodin. Láska k technickým předmětem stran dětí se stále nekoná...trochu divné, že? Extra smutek z té marné práce u žádného matikáre nevidím. Nadto ...krátí se předměty historie, do pozadí se zasouvají předmety jiné. Přitom... Důležité je svým způsobem všechno a především mezioborovost a skutečné zaměření na kreativitu a nalézání nových řešení. Nápaditost a dovednost si umět poradit...jít na to jinak a spojit vědomosti z mnoha oborů. To je budoucnost. Škoda že matika na školách poměrne často očekává jedno jediné řešení.

1 0
možnosti
Foto

Ještě jen dodám karmu a palec.R^ Protože, jak píšete, opravdu svět zesložitel. Natolik, že jsou pozadu nejen učitelé, ale už i odborníci. A už vůbec nemá cenu nějaké biflováni věcí, které jsou jen pro účely zkoušení dítěte, ale nemají moc opory v životě jako uplatnitelný poznatek.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS