Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Protestní hladovka

Záleží mi na osudu naší země, záleží mi na mém čistém svědomí. Od 13. 2. 2021 zahajuji před OS v České Lípě protestní hladovku.

Protestní hladovka za slušnost státních zaměstnanců

Považuji za důležité, abychom svět ve kterém se nacházíme přijali. To není tak snadné. Každý člověk pravidelně zakouší dialog v němž by si přál, aby věci byly jinak. Je velkým štěstím a požehnáním přijmout věci takové jaké jsou. Nejsem žádnou výjimkou. Také si od malička leccos přeji, o lecčem ve svém duchu přemítám. Přeji si, abych přijal věci, které musí být. Někdy jsou požehnáním, i když je tak zprvu nevnímáme. Zároveň si myslím, že je správné, aspoň trochu vůle a energie věnovat světu, aby také svět přijal naši podstatu. Jsem vděčný lidem, kteří posunuli svět, když ustáli rezistenci zvyků a trvali na své osobní invenci. Historie je plná takových jmen. Země se v představách lidí nezačala točit sama od sebe, ale až poté, kdy někdo konkrétní svět o této převratné představě přesvědčil. Nebyly nám shůry dány mobily, auta, hradby, ba ani pazourky. Vždy někdo šel a dal světu svoji vizi. 

Je mi milé když jsme si se světem rovnými partnery. Já jemu, on mě. Snažím se přijímat svět takový jaký je. Zakouším všechny odstíny jeho barev. Miluji vůni míst, žen, hukot ohně v krbu, miluji snad všechny vjemy života. Věřím, že jsem se sem narodil proto, abych vjemy hmoty zažíval a zároveň abych světu dával najevo svá přání. 

 

Přeji si, aby byli lidé k sobě slušnější.

Přeji si, abychom měli slušného prezidenta, slušné klíčové státní zaměstnance.

 

Učil jsem mnoho let. Byl jsem důležitým státním zaměstnancem. Mým jednoduchých krédem bylo: aspoň neublížit. Není možné zaujmout každého žáka, ale považuji za nezbytně nutné - žádnému žákovi neublížit. Ani učiteli nemusí sedět každý žák, ale vždy by mělo platit: když nic, aspoň neublížit. 

Zažil jsem mnoho momentů, kdy jsem byl pro své žáky inspirací. Pokud jsem našel neshody, tak spíše u některých kolegů, kde jsme se na výchovně vzdělávacích cílech neshodli. Zda plnit spíše ducha touhy po vzdělání, nebo se zaměří na kontroly přednášeného učiva. 

Měl jsem pohodový život, dařilo se mi ve všem, co jsem považoval za důležité. Měl jsem výborný vztah se svými syny, mohl jsem s nimi trávit maximum svého volného času. Měl jsem chytrou a pracovitou ženu. Postavil jsem dům. Vysázel tisíce stromů. Doufám, že jsem nikdy nikomu neublížil. Pak nastal zlom a jednoho dne jsem zjistil, že žena chodí za jiným. Nejspíš ji dával to, co jsem ji poskytnout neuměl. Více mužské energie. Když mě pak žena požádala o sebevraždu a donesla mi k tomu opiáty - neodhadnul jsem dopady tohoto požadavku. 

Ať jsem chyboval jakkoli, ať jsem přehlédl cokoli, faktem zůstává, že se mi v podstatě ze dne na den změnil svět. Místo růžových brýlí jsem uviděl rudý hadr. Milence si nastěhovala do domu, zároveň začala k němu odvážet moje a nakonec i naše společné věci. 

Aby se mě zbavili, byl jsem křivě označen za domácího násilníka. Neuměl a nechtěl jsem se křivému nařčení bránit. Vždyť to byla moje milovaná žena. Styděl jsem se. Mluvil jsem o hodnotách rodiny, výchovy a vzdělání a ve vlastní rodině jsem selhal. To se stává, že vidíme daleko a přitom spadneme do nejbližší jámy. Nejsem výjimkou. To se stává, že orgány činné v trestním řízení zamění oběť s agresorem. Uvědomoval jsem si to, a bral jsem život takový jaký je. Celé dějiny jsou podivných odsouzení. Být soudcem je jedním z nejnáročnějších povolání. Nezávidím jim jejich volbu. Za sebe si přeji, aby co nejčastěji dosahovali aspoň jednoduchého: neublížit. 

 

Mě nespravedlivě odsoudili mnohokrát. Jednou mě označili za domácího násilníka a již mě s tou nálepkou vedli k druhému, třetím, čtvrtému, pátému, šestému soudu. Když jeden státní zaměstnanec rozhodnul, že jsem se dopustil domácího násilí, tak se za svoji chybu nikdy neomluví a druzí jen opakují jeho stanovisko, aby kolegu nepotopili. Na jednu lež se tak nabaluje spousty dalších. Na moji ženu jsem nebyl nikdy hrubý, choval jsem se k ní spíš přemíru zdvořile a jemně. Stejně tak jsem se vždy vzorně choval ke svým synům. Jedna pomluva, jedna pomluva bez důkazů a vykázali mě na dva a půl roku z mého domu. Zakázali mi vstupovat na místo výkonu své práce. Stal jsem se parabezdomovcem, s povinností platit daně ze svých nemovitostí. Vše na základě nepřímých důkazů, křivých obvinění za údajné domácí násilí. 

 

Neočekávám, že mě musí chránit každý policajt, že můj příběh má dojmout každou soudkyni, a že státní zástupkyně by uvažovaly nad rámec svého zaměstnání. Chci, aby tito lidé byli ke mě slušnější. Slušnost jsem bez výjimky dával všem lidem kolem sebe. Světu jsem slušnost dával. Od světa slušnost žádám. V mém případě určují míru mého utrpení státní instituce. Žádám o slušnost státních zaměstnanců ke mě a slušnost ke všem lidem této země. 

 

Za obecnou slušnost například považuji:

  • provést změnu na klíčových postech státních zaměstnanců a přijímat lidi, kteří jsou více lidmi než kolečky nemocného systému
  • nebát se požadovat, aby úředníci věci vyřešili a nikoli řešili
  • zachovat selský rozum a vidět věci v souvislostech
  • připustit, že jsou věci, které mají vyšší smysl než rozum vidí
  • dopřát stejně sluchu jedné i druhé straně sporu
  • ctít presumpci nevinny
  • neopisovat jedno soudní rozhodnutí od druhého
  • dodržovat termíny odpovědí státního zastupitelství
  • nelustrovat veřejnost na veřejných zasedáních
  • ctít institut rodiny
  • ctít právo dětí na oba rodiče
  • ponechat mužům možnost být laskavými a milými

 

Za individuální cíl své protestní hladovky mám, aby se orgány činné v trestním řízení zabývaly mojí vytrvalou námitkou, že jsem nebyl agresorem vůči své manželce, ale obětí křivých obvinění. 

 

Nechť k lidem dobré vůle plyne láska.

 

Autor: Jiří Štágl | sobota 6.2.2021 6:51 | karma článku: 25,60 | přečteno: 2399x
  • Další články autora

Jiří Štágl

Moc bezmocných v praxi

Přišel jsem o dítě. O syna, kterého miluji, o kterého jsem se staral, jak jsem nejlépe uměl. Přišel jsem o něj možná proto, že jsem neuměl vymezit hranice, co si opravdu nenechám líbit.

20.8.2023 v 11:50 | Karma: 18,38 | Přečteno: 800x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Umělá inteligence a učitelé

Vyzkoušel jsem si komunikaci s umělou inteligencí přes OpenAI. Jako letitý kantor mohu říci, že při mém krátkém pokusu je AI v únoru 2023 k nerozeznání od průměrného učitele.

4.2.2023 v 14:48 | Karma: 18,81 | Přečteno: 1328x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Šťastné a veselé z Bachmutu

Kdyby se článek jmenoval Arťom, asi by nikomu nepřišlo na mysl, že je to příběh jednoho z mnoha vojáku na východní frontě.

29.12.2022 v 19:58 | Karma: 14,72 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Jaromír Jágr fyzioterapeutem

Má to zapotřebí? Aby se Jaromír Jágr mohl pohybovat na střídačce, zapsal se v týmu jako fyzioterapeut.

15.10.2022 v 11:07 | Karma: 29,60 | Přečteno: 3628x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Pýcha

Tento článek je osobní zpovědí o pýše, která mě provázela a způsobila mnoho potíží. Omlouvám se, ale neuměl jsem to jinak.

29.8.2022 v 16:29 | Karma: 9,41 | Přečteno: 420x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Majitel malé ekofarmy, učitel, občan, také poutník životem, který si uvědomuje, že není podstatné co máme, ale co dobrého pro sebe a pro druhé uděláme. Přičemž dobro pro mě není tak relativní, jak se může v našem světě někdy zdát - kdy všichni děláme věci jen s dobrými záměry - a přitom ti druzí to tak často nevidí. Studoval jsem na VPA KG, FTVS UK, FF UK, TU Liberec, byl jsem Živnostníkem roku, Makro dobrým podnikatelem, získal ocenění od Business Leaders Forum, ale také jsem byl bezdomovcem, člověkem označeným za domácího násilníka. Těžko mě někdo označí za člověka nudy, člověka bez tváře a páteře. Prostě se s těmi nejlepšími záměry snažím konat pro sobe i druhé věci dobré, nerelativní: šířit vědomí a svědomí. Meditací, psaním, konáním. 

Více informací na webu ekosad.cz

Seznam rubrik