Blafují advokáti, nebo soudci?

2. 08. 2020 9:48:04
Přes 2,5 roku nesmím z rozhodnutí soudu chodit do místa svého podnikání a do své provozovny. Advokáti tvrdi, že je to nesmysl, že v ČR není možné zakázat podnikat. Přesto v mém případě již soudci takto 4x rozhodli.

Vzhledem ke své situaci, že nemohu přes 2,5 roku chodit z rozhodnutí soudu do místa svého podnikání a do své provozovny jsem dostal několik právních rad, že je to nesmysl, že v ČR není možné zakázat podnikat, já na to odpovídám: je, konkrétní soudkyně tak rozhodují.

Jeden z diskutujících mi řekl, že je to, jak z amerického filmu. Proto ve zkratce připomínám proběhlé věci. Poklidná rodina, šikovné děti, pracovití rodiče, jejich snem je vlastní ekofarma. Když ji po 20 letech vybudují, přichází do rodiny psychopat v roli námezdního řemeslníka. Začíná spřádat plány, jak by ekofarmu ovládl, přemlouvá ženu, aby se zbavila manžela, že je manžel brzdou, zestárnul a nemá ji již co dát. Žena se nechá přemluvit a připraví plán na označení manžela za domácího násilníka. Těsně před vykázáním farmáře, převedou peníze, vezmou mu mobil a kontakty, připraví si dopisy známým a neziskovým organizacím o domácím násilí. Žena si založí živnost a prohlásí, že od nynějška je také farmářka. Řemeslník její tvrzení o domácím násilí dosvědčí. Policie zakáže farmáři vstup do domu a na pozemky farmy. Je to rozvrat rodiny. Farmář se z poklidného života přesouvá do bouře šikany, pomluv, násilí. Zatímco farmář přespává v autě a zažívá formy bezdomovectví, útoky se zaměří na dospívajícího syna. Je bit, týrán. Přivolaná policie je vždy odbyta psychopatickým, bezemočním hlasem řemeslníka, že jediný, kdo tu dělá problém je syn, který je drzý na matku. Policie a soudy neumí rozeznat, kdo je skutečným agresorem a kdo obětí a tak opakovaně zakazují farmáři vstupovat do svého domu a na své pozemky, nakonec i syna označují za agresora. Farmář se uchýlí do dřevěné boudy, tam je napaden, jednou má otřes mozku a je hospitalizován, podruhé má následky s rehabilitací, nakonec mu železnou tyčí řemeslník zlomí obě ruce a rozbije hlavu. Vždy na pozemku farmáře, beze svědků, jen žena, psychopat a bezdomovec, kterého ubytovali v domě. Policie pak vždy konstatuje, tady jsou tři svědectví proti vašemu jednomu, je nám líto pane, ale jste sám proti tvrzení, že se jen účinně bránili vaší agresi. Odejděte, jako váš syn, a budete mít klid. Jsou tam různé scénáře, kdy například týraný syn telefonuje otci, aby ho ochránil, a otec jen zoufale volá na policii. Doufá, že policie udělá pořádek a pomůže. To se však nikdy nestane. Na syna poslala matka dluhy za právníky, které si na něj najala, aby prokázala, že je domácí násilník. Farmář byl čtyřikrát za sebou vykázán. Zatím bez happy endu. 7. 8. 2020 další soud, kde je farmář žalován, aby nevstupoval do svého sadu, domu a provozovny. Za rozhodnutí soudu musí vždy platit, i když právě příjem z farmy plyne ženě farmáře a psychopatovi, takže se dostává do situace, kdy je mu vyhrožováno vězením za dluhy, ačkoli má poměrně rozsáhlý majetek, kterým však nemůže disponovat. Hraje se o čas, kdy to farmář nezaplatí, nezvládne a farma připadne ženě farmáře.

Statistika, že muži páchají domácí násilí stoupla jenom v České Lípě o čtyři případy. Čtyřikrát byl farmář vykázán za domácí násilí ačkoli se nikdy žádného ani náznakem nedopustil.

Kdo tedy blafuje? Advokáti, kteří tvrdí, že bez ohledu na záminku domácího násilí, nelze zakázat někomu chodit do místa výkonu své práce, nebo soudkyně, které vydávají rozsudky, kde reálně zakazují chodit na místo svého podnikání se zdůvodněním, že pozemky k farmaření jsou v SJM, jsou tedy společné a ona by byla omezená, kdyby se měla bát chodit na společné pozemky.

Blafování, předstírání, kamufláž, lež, jsou jednou z nejdůležitějších vlastností lidského druhu. Všechny vojenské, politické a jiné strategie jsou svým způsobem o blafování. V bitvě se například utíká, aby se pak pronásledovatelé napadli ze zálohy, a učí se to pak, jako skvělá strategie. Jako třeba v bitvě u Lipan. Jinak řečeno, lež a blaf. Dělají to i zvířata, dělají se mrtvými, splývají s okolím aj., jenom lidé jsou v blafování nepřekonatelní. Problém je, když očekáváte, že někdo blafovat nebude. Když jdete na soud a zapomenete, že vás bude soudit jenom člověk. A že soudci, jsou šikovní lidé, a tak umí ve své podstatě skvěleji blafovat než ostatní, je logické. Pokud je zakázka, odsoudí soudci koholi, a to vždy ve zdání regulí. Od Ježíše, přes Horákovou až k tisícům bezejmenných. Historie i aktuální dění je toho plné. Důležitá otázka: V kolika procentech můžeme tolerovat blafování soudců. Když mě vykázali poprvé za domácí násilí, kterého jsem se nikdy nedopustil, když poprvé se odmítla soudkyně Potužáková zabývat mými argumenty jako nadbytečnými a nekriticky přejímala pouze svědectví psychopata a mé ženy, s klidným vědomím jsem to přijal jako ojedinělé lidské selhání. Budiž. Když mě samosoudkyně Lukášková omezila na majetku a já ji předestíral možnosti řešení (ať si manželka s psychopatem do vyřešení sporů ponechá dům, zahradu a les) a mě naopak prozatím ponechají moji živnost, tedy sady na kterých mám provozovnu a jako letitý zemědělec množství závazků - tak mi samosoudkyně jako prevenci domácího násilí zakázala užívat dům, zahradu i sady. Na šest měsíců + odvolání, tedy 9 měsíců jsem nesměl do místa svého podnikání. Ponechala mi vstup do lesa, který je také v SJM. Les nemám jako živnost, les nemám v účetnictví. Les mi Ministerstvo zemědělství nekontroluje, živím se jako sadař.

V pátek bude soudkyně Lukášková řešit požadavek, teď již bývalé manželky, na to, abych nadále nevstupoval do své provozovny a do svého domu z důvodu její obavy z domácího násilí. Kdo bude blafovat? Jaké mám možnosti se bránit proti lidskému selhání v důležité funkci soudkyně? Mám se nechat vykastrovat, aby přestali mít obavu, že mohu jako muž být potencionálně domácím násilníkem? Mám jim říci, ano, dobře to děláte? Souhlasit s jejich konáním? To je v pořádku, že peníze za prodej ovoce a medu z mého hospodářství si nechá výlučně moje bývalá manželka? To je v pořádku, že jste z domu otce vyhnali na ulici syna, který reprezentoval naši ČR, a celé dětství pomáhal otci farmu vybudovat? To je v pořádku, že exmanželka okrádá stát, když na stromy a techniku jsem si odečetl DPH a nyní si ovoce prodává bez DPH? Kolik mám zaplatit paní soudkyně za vaše rozhodnutí a za náklady za toto řízení bývalé manželce, které jsem nežádal? Třicet tisíc, jako minule? Daň z nemovitostí jsem již samozřejmě zaplatil, kontrolu ekologického zemědělce jsem již také samozřejmě zaplatil, i poplatek za rádio, které mám v traktoru, který si odvezl psychopat. Zpracoval jsem statistické údaje o sadu, a trochu vařil z vody, abych se nevystavoval sankcím, že to nedělám. Atd.

Ne, napsal jsem soudkyni veřejný dopis, že sice je mocná řídit cizí životy, ale nikoli moje svědomí, že byla jmenována panem prezidentem aby soudila, a že věřím, že institut soudnictví je lepší než rodové “oko za oko”, a tak doufám, že se soud vrátí k cílům svého poslání.

p.s. K použití výrazu psychopat: Na soudu mi vytýkali, že mám emoce. Ano mám. Plakal jsem. Cítil jsem zoufalost, když mi byli syna. Cítím silný smutek, když se podívám, jak chátrá sad, který jsem 20 let budoval. Měl jsem vztek, když mi nový traktor Gyík odvážel a policie ho chránila s tím, že je to přání mé manželky. Psychopat nemá emoce, je chytrý, skvěle blafuje. Má své jméno, nechává si říkat Ing. Gyík, je ženatý a v minulosti již údajně rozvedl dvě manželství, když pomáhal týraným ženám se osamostatnit. Je to, jako když srdce potká rozum. Srdcem víte, co je správné, a rozumem také. Srdcem překračujete svoji osobnost a jdete dál, ke svým dětem, své ženě, svému národu a někdy až k Bohu. Rozum vám pomáhá analyzovat situaci, rozpoznat šance, oblafnout, prosadit svoji vůli.
Autor: Jiří Štágl | neděle 2.8.2020 9:48 | karma článku: 23.92 | přečteno: 1351x

Další články blogera

Jiří Štágl

Moc bezmocných v praxi

Přišel jsem o dítě. O syna, kterého miluji, o kterého jsem se staral, jak jsem nejlépe uměl. Přišel jsem o něj možná proto, že jsem neuměl vymezit hranice, co si opravdu nenechám líbit.

20.8.2023 v 11:50 | Karma článku: 18.38 | Přečteno: 797 | Diskuse

Jiří Štágl

Umělá inteligence a učitelé

Vyzkoušel jsem si komunikaci s umělou inteligencí přes OpenAI. Jako letitý kantor mohu říci, že při mém krátkém pokusu je AI v únoru 2023 k nerozeznání od průměrného učitele.

4.2.2023 v 14:48 | Karma článku: 18.81 | Přečteno: 1325 | Diskuse

Jiří Štágl

Šťastné a veselé z Bachmutu

Kdyby se článek jmenoval Arťom, asi by nikomu nepřišlo na mysl, že je to příběh jednoho z mnoha vojáku na východní frontě.

29.12.2022 v 19:58 | Karma článku: 14.16 | Přečteno: 435 | Diskuse

Jiří Štágl

Jaromír Jágr fyzioterapeutem

Má to zapotřebí? Aby se Jaromír Jágr mohl pohybovat na střídačce, zapsal se v týmu jako fyzioterapeut.

15.10.2022 v 11:07 | Karma článku: 29.41 | Přečteno: 3624 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.04 | Přečteno: 506 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 928 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 939 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 764 | Diskuse

Zdenek Horner

Ultrasionismus se už začíná podobat rasismu

Marně si lámu hlavu, k čemu se zveřejňuje seznam nějakých osob. Zveřejněné seznamy mají zastrašovat. Používal je protektorát, pak komunisti. Nyní jsou jako inspirace pro nějakou radikální odnož pravověrných aktivistů?

5.3.2024 v 12:21 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 473 |
Počet článků 60 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 822

Majitel malé ekofarmy, učitel, občan, také poutník životem, který si uvědomuje, že není podstatné co máme, ale co dobrého pro sebe a pro druhé uděláme. Přičemž dobro pro mě není tak relativní, jak se může v našem světě někdy zdát - kdy všichni děláme věci jen s dobrými záměry - a přitom ti druzí to tak často nevidí. Studoval jsem na VPA KG, FTVS UK, FF UK, TU Liberec, byl jsem Živnostníkem roku, Makro dobrým podnikatelem, získal ocenění od Business Leaders Forum, ale také jsem byl bezdomovcem, člověkem označeným za domácího násilníka. Těžko mě někdo označí za člověka nudy, člověka bez tváře a páteře. Prostě se s těmi nejlepšími záměry snažím konat pro sobe i druhé věci dobré, nerelativní: šířit vědomí a svědomí. Meditací, psaním, konáním. 

Více informací na webu ekosad.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...