Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ufo a koronavirus

Existuje UFO (neidentifikovatelné objekty). Existuje Covid 19. Existuje konspirační teorie, že koronavirus je zásahem do vývoje lidstva. 

Myslel jsem, že nemám rád konspirační teorie. Domníval jsem se, že mám rád čistý rozum a čisté srdce, že jsem taková Škodovka, IQ + ¦ = já. 

Po své zkušenosti s mezemi čistého rozumu (Nejkrásnější den mého života) a jeho přeceněním, se obloukem vracím ke kráse čistého rozumu jako nástroje poznávání v tomto světě. Čistý rozum. Filozofická kategorie? Cíl, nebo prostředek k porozumění světu? Cíl a prostředek? Ani cíl, ani prostředek. Přesně takto si může logika pohrávat s pojmy. Když cíl, tak prostředek? Rozumné a logické mi tak splývá, ale již je nepřeceňuji. 

V minulosti jsem měl spíše averzi vůči konspiračními teoriím. To byl můj postoj. Faktem je, že konspirační teorie byly a jsou. Vhodnější otázka je: Proč jsem měl averzi? Měl jsem dojem, že mě uráží abstraktní manipulace s několika izolovanými fakty? Dosazování logiky, kde chybí fakta? Jenže třeba mýty jsem miloval. Snažil jsem se porozumět jejich významu, s nadhledem jsem upouštěl od doslovné interpretace. Jejich dosah mě ovlivňoval. Mýty o stvoření světa, o dobrých zítřcích se SSSR aj.

Jak se podobají konspirační teorie mýtům? Málo pracují s božskými principy. Jsou takovým mentálním cvičením poplatným své době? Vezme se pár faktů a vystaví se myšlenkový systém. Hádes unesl Persefonu a proto přišel podzim, a až ji Hádes dovolí vyjít zase na zem, přijde jaro. Fakta jsou, že se roční období střídají. Nakonec se zjistilo, že jsou to jenom mýty, že svět, tak jak ho mýty vysvětlují nefunguje. Je konspirací, mýtem, nebo vědou, že před nějakými 14 miliardami let se všechno co kolem sebe vidím, počítač, stůl, vinohrad, Slunce, i to co nevidím, miliardy hvězd, hvězdokup, černých děr a galaxií - že to vše se vešlo do zrnka hrachu? Že z ničeho vzniklo vše? Že vznik toho všeho nemělo příčinu? 

V dětství jsem se těšil až bude rok 2000, četl jsem v ABC, jak to bude vypadat. Po revoluci jsem se těšil na dobu Vodnáře, na dobu, kdy se lidé začnou k sobě chovat vlídněji. Pak jsem pracoval a potlačoval konspirační i mytické otázky. Málo jsem se ptal co mám dělat, abych naplnil svůj účel zrození. Nepřipadá mi, že se jedná o konspiraci vystavěnou na jediném faktu, že jsem se sem narodil. Je to pro mě spíše mýtem a nakonec i vědou, že mám své místo, že to není úplně náhodné se někam narodit a něco chtít sdělit. Stejně tak si myslím, že je to s lidstvem, jeho genezí a sebevědoměním. Vždy se dějí záhadné změny. Najednou se začínají stavět pyramidy v Americe stejně jako v Africe. Spalovací motor se objeví téměř zároveň v Rusku i Německu. Daniken popisuje, jak neúměrně mnoho různých civilizací znázorňuje UFO a “nezvědaví” vědci se tím odmítají zabývat, jakoby právě úžas neměl býtl základem jejich práce.

Já jsem čekal, že ve věku Vodnáře budeme ohleduplnější k sobě, k přírodě, ke smyslu lidství. Léta se jednalo o klimatických problémech, o narůstajícím suchu, hurikánech. Zda politici jednali, nebo šlo v případě jejich jednání jen o konspirační teorii, nevím. Ale koronavirus zajistil čistou vodu v Benátkách a mě osobě, čisté nebe nad hlavou. Žasl jsem, jak je nádherné mít aspoň chvíli čisté nebe, jak je uvolňující, když se svět na chvíli zastaví z chvatu, který nás možná vede k matu.

Jako učitel jsem moc rád citoval Sokratovo “Vím, že nic nevím”. Čím jsem starší, tím více prožívám, jak je to pravdivé, jak je realističtější, že ti, co tvrdí, že něco z důležitých věcí vědí, jsou jen o poznání uzavřenější v konspiracích. 

Na co se těším nyní? Někdy od roku 2019 jsem se přestal těšit. Snažím se nevytvářet si konspirační teorie. Jsem vděčný, že mohu pozorovat věci kolem sebe. To není málo. Mohu se beze studu ptát: Vznikl Vesmír z ničeho? Spíše ne. Ten náš Vesmír byl zmenšený do superhrášku? Možná, ale co bylo kolem tohoto superhrášku? Přinesli koronavirus ufoni? Možná. Je to dobrý podnět pro trénink čistého rozumu. Nesměji se tomu nápadu. Vím toho tak málo o fungování Země, Vesmíru, natož jiných rozměrů, že se této teorii nemohu smát. 

Sokrates byl trnem v oku všem kteří slyšeli jeho “vím, že nic nevím”. Dráždilo je, když svobodný muž, který byl považován za nejchytřejšího muže Řecka, prohlašuje, že nic neví. Co jim zbývalo, než v rámci svého klidu ho v demokratickém hlasování, odsoudit na smrt? A jak jinak, než v  o jeden lidský hlas. 

 

Autor: Jiří Štágl | středa 29.4.2020 18:33 | karma článku: 12,59 | přečteno: 510x
  • Další články autora

Jiří Štágl

Moc bezmocných v praxi

Přišel jsem o dítě. O syna, kterého miluji, o kterého jsem se staral, jak jsem nejlépe uměl. Přišel jsem o něj možná proto, že jsem neuměl vymezit hranice, co si opravdu nenechám líbit.

20.8.2023 v 11:50 | Karma: 18,38 | Přečteno: 802x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Umělá inteligence a učitelé

Vyzkoušel jsem si komunikaci s umělou inteligencí přes OpenAI. Jako letitý kantor mohu říci, že při mém krátkém pokusu je AI v únoru 2023 k nerozeznání od průměrného učitele.

4.2.2023 v 14:48 | Karma: 18,81 | Přečteno: 1328x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Šťastné a veselé z Bachmutu

Kdyby se článek jmenoval Arťom, asi by nikomu nepřišlo na mysl, že je to příběh jednoho z mnoha vojáku na východní frontě.

29.12.2022 v 19:58 | Karma: 14,72 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Jaromír Jágr fyzioterapeutem

Má to zapotřebí? Aby se Jaromír Jágr mohl pohybovat na střídačce, zapsal se v týmu jako fyzioterapeut.

15.10.2022 v 11:07 | Karma: 29,60 | Přečteno: 3630x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Pýcha

Tento článek je osobní zpovědí o pýše, která mě provázela a způsobila mnoho potíží. Omlouvám se, ale neuměl jsem to jinak.

29.8.2022 v 16:29 | Karma: 9,41 | Přečteno: 420x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Evropa otevřela dveře džihádistům, Londýn a Paříž nepoznáte, hlásá Trump

3. května 2024  11:34

Donald Trump krátce po potlačení propalestinských protestů na několika amerických univerzitách...

Poslanci kývli na ochranu zemědělské půdy i omezení jejího prodeje cizincům

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  11:30

Přímý přenos Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schválila Sněmovna. Nemají na ní do budoucna vznikat...

Obří požár haly se škodou 1,8 miliardy založil člověk, technickou závadu vyloučili

3. května 2024  11:15

Příčinou rozsáhlého požáru průmyslové haly v Žebráku na Berounsku, který loni v létě podle policie...

Učil na škole scientologů. Manipulují dětmi a vydělají miliony, líčí pedagog

3. května 2024  11:15

Premium Jsou mezi námi a i přes snahu se skrývat tahají za nitky v různých sektorech. Řeč je o...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Majitel malé ekofarmy, učitel, občan, také poutník životem, který si uvědomuje, že není podstatné co máme, ale co dobrého pro sebe a pro druhé uděláme. Přičemž dobro pro mě není tak relativní, jak se může v našem světě někdy zdát - kdy všichni děláme věci jen s dobrými záměry - a přitom ti druzí to tak často nevidí. Studoval jsem na VPA KG, FTVS UK, FF UK, TU Liberec, byl jsem Živnostníkem roku, Makro dobrým podnikatelem, získal ocenění od Business Leaders Forum, ale také jsem byl bezdomovcem, člověkem označeným za domácího násilníka. Těžko mě někdo označí za člověka nudy, člověka bez tváře a páteře. Prostě se s těmi nejlepšími záměry snažím konat pro sobe i druhé věci dobré, nerelativní: šířit vědomí a svědomí. Meditací, psaním, konáním. 

Více informací na webu ekosad.cz

Seznam rubrik