Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koronavirus a jeho právo žít

Někdo alfaviry, betaviry, deltaviry a další může vidět jako malé a nevýznamné. Mohou být přehlíženi špatným zrakem. Jenže jejich touha žít, množit se a přežít, je srovnatelná i s lidskou touhou po životě.

Jsem betakoronavirus. Mé osobní jméno je Covid-19. Něco v mém genomu mi říká: “Milujte se a množte se! Zaplňte tuto Zemi!”

O svém genomu toho vím málo. Vlastně ani nevím, zda mě stvořil Bůh, nebo některý z jeho výtvorů. To jsou zbytečné otázky, které by jen rozptylovaly moji pozornost. Proto se jimi nebudu zabývat. Prostě jsem tu a mám touhu na celý vesmír. Na všechny zvířata i lidi. Na oblasti na severu i na jihu. Některé druhy virů možná nejsou dost adaptabilní a nezaslouží si žít všude - ale JÁ zvládnu dobýt jakéhokoli hostitele. Dost bylo hnědé, rudé, šedé i růžové. Na barvě nezáleží, důležitý je vzhled. Slunce je inspirací. Sluneční koróna, to je tvar, který má budoucnost, to je rovněž moje vnější podoba. 

Je zbytečné popisovat kolik nás je, jak vypadáme. Třídit, klasifikovat. Podstatná je síla ukrytá uvnitř. Máme před sebou tolik výzev až se mi z toho motá šroubovice. Jednoho dne budeme mít kolonie všude a já prostě vím, že se to stane, že to společně dokážeme. Čeká nás ještě hodně práce, radostné práce. Jistě, bude u nás i hodně obětí, mnozí naši soudruzi na cestě zahynou, ale ideje, naše neochvějné úsilí o nové uspořádání, bude korunováno vítězstvím. 

Jsme Covid-19 a máme právo žít. Jsme virem se silným potenciálem vítězit. Až obsadíme prostor, zavládne mír. Některý hostitel už pochopil, že je zbytečné s námi bojovat, nesáháme mu na děti, nebráníme mu množit se. Chceme jen místo i pro sebe. Bude to některým hostitelům trvat, ale nakonec pochopí, že bude i pro ně lepší, když budou dodržovat pravidla příměří. Jednou půjdeme stejnou cestou a nebudeme ohrožovat jeden druhého. A tuším, že jednou hodně daleko, budeme dokonce podporovat jeden druhého. Zvládlo to tolik virů, zvládneme to i my. 

Autor: Jiří Štágl | úterý 31.3.2020 8:14 | karma článku: 11,20 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Jiří Štágl

Moc bezmocných v praxi

Přišel jsem o dítě. O syna, kterého miluji, o kterého jsem se staral, jak jsem nejlépe uměl. Přišel jsem o něj možná proto, že jsem neuměl vymezit hranice, co si opravdu nenechám líbit.

20.8.2023 v 11:50 | Karma: 18,38 | Přečteno: 799x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Umělá inteligence a učitelé

Vyzkoušel jsem si komunikaci s umělou inteligencí přes OpenAI. Jako letitý kantor mohu říci, že při mém krátkém pokusu je AI v únoru 2023 k nerozeznání od průměrného učitele.

4.2.2023 v 14:48 | Karma: 18,81 | Přečteno: 1328x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Šťastné a veselé z Bachmutu

Kdyby se článek jmenoval Arťom, asi by nikomu nepřišlo na mysl, že je to příběh jednoho z mnoha vojáku na východní frontě.

29.12.2022 v 19:58 | Karma: 14,72 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Jaromír Jágr fyzioterapeutem

Má to zapotřebí? Aby se Jaromír Jágr mohl pohybovat na střídačce, zapsal se v týmu jako fyzioterapeut.

15.10.2022 v 11:07 | Karma: 29,60 | Přečteno: 3628x | Diskuse| Společnost

Jiří Štágl

Pýcha

Tento článek je osobní zpovědí o pýše, která mě provázela a způsobila mnoho potíží. Omlouvám se, ale neuměl jsem to jinak.

29.8.2022 v 16:29 | Karma: 9,41 | Přečteno: 420x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Do Sněmovny by se v březnu dostalo pět stran. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Aktualizujeme Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Majitel malé ekofarmy, učitel, občan, také poutník životem, který si uvědomuje, že není podstatné co máme, ale co dobrého pro sebe a pro druhé uděláme. Přičemž dobro pro mě není tak relativní, jak se může v našem světě někdy zdát - kdy všichni děláme věci jen s dobrými záměry - a přitom ti druzí to tak často nevidí. Studoval jsem na VPA KG, FTVS UK, FF UK, TU Liberec, byl jsem Živnostníkem roku, Makro dobrým podnikatelem, získal ocenění od Business Leaders Forum, ale také jsem byl bezdomovcem, člověkem označeným za domácího násilníka. Těžko mě někdo označí za člověka nudy, člověka bez tváře a páteře. Prostě se s těmi nejlepšími záměry snažím konat pro sobe i druhé věci dobré, nerelativní: šířit vědomí a svědomí. Meditací, psaním, konáním. 

Více informací na webu ekosad.cz

Seznam rubrik